CZ  |  EN

Co potřebujete vědět o spinningu?

Spinning je skvělá forma aerobní aktivity vhodná pro všechny dospělé věkové skupiny. Často je doporučována ortopedickými lékaři při komplikacích s koleny. Jedná se o aerobní nízkozátěžovou formu aktivity.

Na spinning nemusíte být ve skvělé fyzické kondici. Svou zátěž si určujete sami na kole a Vaše kardiovaskulární zdraví se zlepšuje pravidelným cvičením. Po několika lekcích jste schopni si přidávat větší zátěž, což ovšem není nutné. Cílem je dostat se do rozumné tepové frekvence a vydržet v ní po dobu lekce. Pokud chcete jet celou lekci vsedě, nikdo Vám bránit nebude. Během lekcí je důležité mít na paměti, že neexistuje jiná konkurence, než Vaše vlastní mysl. Účastníci na lekcích spinningu spalují v průměru cca 400-600 kalorií během 40 minutového cvičení. Pro ty, kteří chtějí spinning využít k redukci hmotnosti, doporučujeme zkonzultovat tento záměr s vedením klubu. Rádi Vám odborně poradíme.

„Ujetá vzdálenost“ závisí na kadenci. Průměrná 40ti minutová lekce při kadenci 80-110 otáček / min je však ekvivalentní přibližně 15–20 mil na silnici (cca 24-32km/hod).

Minimální doba, po kterou může lekce spinningu trvat, je 30 minut, což je v některých kruzích známé jako „expresní cyklování“, zatímco maximální doba je 75 minut. Naše ranní lekce trvá 45 minut. Ostatní lekce trvají v průměru 60 minut.

Proč tedy spinning?

  1. Skvělá aerobní aktivita nezávislá na počasí.
  2. Jediné, co k lekci potřebujete, je plastová lahev s vodou, vhodné oblečení a jezdeckou obuv (pokud ji nemáte, můžete si ji zapůjčit ve studiu)
  3. Kombinace vhodné hudby, vedení trenéra a relaxační osvětlení přispívá k pozitivní náladě během lekce
  4. Ranní lekce napomáhá skvěle nastartovat mysl i tělo pro celý den. Odpolední/večerní lekce Vám pomohou vyčistit hlavu a odreagovat se od celodenního sezení v kanceláři.

Jak vlastně spinningová lekce vypadá?

Před začátkem lekce požádejte instruktora o pomoc s nastavením kola. Na začátku absolvujete zhruba 5-8 min volné jízdy na zahřátí, poté následují fáze jízdy do kopce se zátěží či bez zátěže, střídání pozic v sedle a vestoje, sprinty, po cca 45 minutách je lekce zakončena jízdou v rovině bez zátěže (tzv. vyjetí) a strečinkem.

Jaké se ve spinningu používají na kole pozice?

  1. Rovina v sedle 80-110 RPM (otáček za minutu), bez zátěže či minimální zátěž, používáno při rozjezdu a v závěru lekce, tuto pozici lze také krátkodobě použít pro odpočinek
  2. Rovina vestoje, tzv. running 80-110 RPM (otáček za minutu), rychlejší pohyb se střední zátěží
  3. Skoky 80-110 RMP (otáček za minutu), kombinace sedu a stoje, s mírnou zátěží
  4. Kopec vestoje 60-80 RPM (otáček za minutu), šlapeme pomaleji s větší zátěží
  5. Kopec v sedle 60-80 RPM (otáček za minutu), šlapeme s větší zátěží
×
Poprvé v Zoom Naše studio Více o spinningu Instruktoři
Přihlásit se Můj profil Ceník Rezervace
O nás Kontakt
CZ - Czech EN - English